Chiapudding

Chiapudding

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Frukost… Jag älskar frukost och skulle lugnt kunna äta det även till lunch och middag. Naturell yoghurt, Special K och banan är bara så gott. Framöver misstänker jag dock att det kommer bli ett överintag av just denna anrättning, så nu är jag i full färd med att hitta alternativa frukostar och mellanmål för att inte drabbas av varken leda eller skörbjugg.

Idag ersattes därför yoghurten med en chiapudding. Oj oj oj tänker ni, redan… Nej, jag är ingen early adopter, tvärtom vanemänniska av rang. Men bättre sent än aldrig att hoppa på detta superfrö, eller? Med banan, kiwi, kokos och physalis var det riktigt gott, även om jag förstår att den lite slajmiga konsistensen kan avskräcka vissa. Jag tror att det blir ännu bättre med mer smaksättning vid själva preppandet, typ att blanda i kokos och hallon eller blåbär och kardemumma från starten.

Äter ni chiapudding och hur smaksätter ni den i så fall? Annars, vad är er bästa tips för frukost och mellanmål? Kom igen, hjälp mig nu!

Chiapudding, 1 portion

  • 3 msk chiafrön,
  • 2 dl mjölk, t.ex. mandelmjölk, sojamjölk eller vanlig komjölk
  • 1 krm vaniljpulver

Blanda chiafrön, mjölk och vaniljpulver i ett glas. Inga torra frön ska ligga kvar på ytan. Låt stå minst ett par timmar men helst över natten och rör gärna om någon gång efter halva tiden. Toppa med frukt, bär och nötter.

Tagged: , , , , , , ,

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

%d bloggare gillar detta: